Amagire

In codrul cu verdeata

Vinovate-mi stau de fata

Gat si umere frumoase

Dulci ca noptile ploioase.

Si mi-i spune tu povesti

Ca ma vrei, ca ma iubesti,

Vorbele iubirii moarte

Incetisor zi-le pe toate.

Credinta-mi juri tu, copil mic

Si eu rad, nu zic nimic;

Ce e rau si ce e bine

Vei afla tu de la mine.

Totusi este trist in lume

Cand te vad ca stai in spume

Dar iubirea mea s-a stins

Dragostea nu a invins.

Vaduva Madalina, XII U

Amintirile

Minunatia serii am vazut-o-n asfintit

Spuma surda a valurilor am simtit

Mireasma aceea de nedescris

Sentimente pure, de neatins.

In ochii mei, ce mirati privesc

Un loc de legenda iscodesc

Cu umbre si lumini

Cu picturi pe-un cer senin.

Urme de pasi, alesi pe nisip

Glasul pierdut spre infinit

Minuni si vise se indreapta

Spre a noastra lume minunata.

Tu stai si asculti povesti

Despre fiinte dragi

Pe care ar trebui acum

Sa le iubesti.

Si inima-ti sare din piept

Si lacrima-ti curge incet

Iti doresti sa-ti amintesti

Nu doar de amintiri reci.

Jichici Loredana

XII U

Complotul

Dragostea e totul,complotul

Dintre un baiat si-o fata

Care de la prima vedere

Nu se mai uita vreodata .

Dar intr-o buna zi

Baiatul o va parasi

Caci el e mandru, jignitor

Lasand-o trista in amor.

Apoi din nou va incerca

Sa vorbeasca cu ea

Il pedepseste cu desavarsire

Pentru crunta despartire.

Se ruga la luna si la stele

Ca acestea sa-l indrume

Si luna drumul i-l arata

Si fat ail iarta.

El privind sprea cer, sus

De iubire era patruns.

Jichici Loredana

XII U

Lume expirata

Ti-as cere mii de vieti,

O, tu tainic zeu

Ce din vinul tau eu beu’,

Si privesc catre profeti.

Apocalipsa a visurilor reci

Sangerand inima multimii inferioare,

Libertate anihiland mormintele pe veci

Ce vanturile duc adierea tainelor ispititoare.

Razbunarea zeului Seth

Revarsandu-se in noaptea cea adanca,

Prin ochiul mortii catre hadith

Imvrajbit profan, porunci arunca.

Anoste vieti pierzand delicatete..

Asa cum florile ofera frumusete.

Tacerea mieilor purificati

Zacand in noaptea alba, sacrificati.

Ti-as cere mii de vieti,

O, tu tainic zeu..

Dar eu privesc catre cei morti

Si sughit suspine de arheu.

Rotaru Roxana-Camelia

12 U

O clipa

O clipa din viata asta

Daca o savuram

Riscam sa ne pierdem teasta

Si n-o sa mai scapam.

E o credinta ce pe veci o avem.

In noi e puterea care o vrem!

Putem sa ne facem de cap cand dorim,

Dar exista un „nu” ce te-ndeamna sa te temi!

Te temi de viata si nu sti de ce?

Intreaba-te mereu si nu te lasa..

Raspunsul, indata il poti afla

Daca si numai daca, il vei cauta.

Cine te-ajuta si cine te-ndruma?

Nimeni nu poate mai bine ca tine sa o ia din urma!

Ti-e frica de lumea asta nebuna?

Ascunde-te-nlauntrul tau, ca-i bine!

Stai pe intuneric si adu-ti aminte

Ce ti s-a spus si ce ti s-a facut..

Si cugeta lung si cuminte

Ca a fost, a durut si totul a trecut!

Rotaru Roxana-Camelia

12 U

Un singur dor

Dorul ma cuprindea intens..

Prin tot corpul simt vibrand ,

Ca-ntr-un haos imens

Emotii puternice tremurand..

Ca-ntr-un cerc de foc

Iar, zambind mi-ai promis,

Cristalinizarea ranilor prin dorul,

Dorul de completare al inimilor noastre

Ca apropierea a doua astre.

Mi-era doar dor de dorul tau,

Dorul de a privi verdele crud

Al plangerii destinelor noastre

Ca doua inimi marginase.

Dor sa te revad..dor sa te aud

Oare sti cum e sa fi iubit..?

Sau indragostit..?

Dar tresar cu suspine in zadar

Uitandu-ma la geam

Dorind sa vad un chip rar,

Dar sufletu-mi e-ntuneric

Si inca simt gustul amar

Al sufletului feeric

In spatiul infinit si sferic..

Rotaru Roxana-Camelia

12 U

Clape albe,clape negre

Degetele-ti aluneca usor pe clape,

Ele dau frau liber unor sentimente

Ce se afla in cufarul interior,ascunse

Pe care multi vor sa le destrame.

O pasiune infasurata in durere

Te cuprinde, se dezlantuie, apoi

Sub o dulce simfonie creaza un cuplu : „noi”.

Acei artisti indurerati de lipsa de-ntelegere

Cu afectiunea noastra tainica ce mai aduce si respingere,

Cu dorul nostru adancit, patrunzator, nimicitor,

Cu visul nostru definit nemuritor.

Dorinta noastra – imposibilul tuturor-

Visul lor -permanenta noastra-

Cad in inferioritate, uitand de speranta.

Iar noi, convietuitori ai sai,

Ne luptam cu ea pentru a gasi

O cheie- oare cheia iubirii?

Chirila Bianca

XII U

E noapte-i furtuna si tuna!

E noapte-i furtuna si ploua si ninge,

Grindina de inima mea adanc se atinge

Sa scap nu am cum,

E doar fum;

Si ploaia mai rau se aprinde…

Imuna la tine, la ei mereu

Imuna la greu.

E un vis ce te apasa,

El din morti te scoala

Dar fuge si vine la tine-napoi,

Cu farmecul sau.

E gheata si noapte si cer neinstelat,

Arunc o privire pe un geam intunecat;

E rece si atat!

Si doare, si inteapa,

Durerea asta…

Si-ti face o inima slaba.

Lacriile imi cad pe pamant

Un sunet ciudat se aude in zare

O alta scapare, un alt suflet pierdut,

Al meu e mort si-ti sta in cale.

Cavoul mi-e negru,

Sicriul mi-e greu,

Si stau si visez meditand:

Cum eu n-oi mai fi

Pe cine avea-vei tu in gand?

Adevar crunt, mincinos

Totul e fals, doar tu esti frumos…

Pierdut in minciuna te zbati in zadar

Dar n-am sa mai apar!

Juramantul

Crucea mi-e atat de grea,

Parca soarta a vrut asa,

Destinul e-mpotriva mea;

De ce acum? De ce  asa?

Am vrut sa merg pe pasi de luna,

Am vrut sa-ti vad pusa cununa,

Am vrut sa stau, sa nu ma vezi,

Am vrut sa simt ce tu nu crezi.

S-au dus toate, asa, deodata;

S-au dus rand pe rand acum.

S-au dus gandurile mele,

S-au dus sa se faca scrum…

Au trecut de bunavoie,

Cautand al nemuririi glas;

Au trecut asa… nostalgic;

Au trecut, dar au ramas.

Chirila Bianca

XII U


Published in: on Martie 1, 2010 at 1:54 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://ingeniumliteratura.wordpress.com/2010/03/01/amagire/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

